Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر ابراهیمی در نشست علمی- تخصصی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تربیت انقلابی در قزوین:

تربیت انقلابی به معنای فراهم کردن زمینه برای همراه ساختن انسان با پدیده انقلاب اسلامی در مسیر حرکت تکاملی آن می باشد

نشست علمی- تخصصی با موضوع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تربیت انقلابی در تاریخ سه شنبه مورخ 30 دی ماه 99 با میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار شد.

این نشست که از سلسله نشست‌های نخستین پیش همایش ملی «تعلیم و تربیت در گام دوم انقلاب اسلامی با تأکید بر تربیت انقلابی در منظومه فکری حضرت امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) بود با سخنرانی دکتر حمیدرضا مشهدی سرپرست امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان قزوین آغاز شد.

در ادامه دکتر ایوب ابراهیمی مدیرکل نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی دانشگاه فرهنگیان ضمن بیان اهمیت و جایگاه دانشگاه در تحقق سند تحول، به مواردی چون لزوم تغییر نگرش و ضرورت باز تعریف نقش‌ها در جهت تحقق سند اشاره کرد و به برخی از مصادیق تربیت انقلابی و نقش دانشگاه فرهنگیان در آن پرداخت .

وی با تاکید بر این که یکی از زیرساخت‌های اصلی تحقق بیانیه ی گام دوم انقلاب، نظام تعلیم و تربیت است افزود: از جمله الزامات استمرار و پیشرفت حرکت انقلاب با تمرکز بر عرصه ی تعلیم و تربیت و نیروسازی امکان پذیر است و تربیت انقلابی به معنای فراهم کردن زمینه برای همراه ساختن انسان با پدیده انقلاب اسلامی در مسیر حرکت تکاملی آن می‌باشد.

دکتر ابراهیمی با تأکید بر مؤلفه های تربیتی بیانیه گام دوم انقلاب اظهارداشت: مؤلفه های بینشی(ناظر به حوزه اندیشه)، مَنشی(ناظر به حوزه گرایش و تمایلات) و کنشی (ناظر بر عملکرد انسان) در ارتباط وثیق با یکدیگر قرار دارند و هرکدام تأمین کننده زیرساخت های دیگری در ساختار وجودی انسان هستند؛ میزان همراهی هرکس در حرکت تکاملی انقلاب اسلامی به میزان برخورداری او از تربیت انقلابی خواهد بود.

وی با بیان الزامات تحول در دستگاه تربیت به برخی عناصر تحول اشاره نمود از جمله:

1.بازخوانی اسناد فرادستی درون نظام و تحقیق و توسعه مدام در نظام‌های آموزشی متناسب در جهان

2.شفافیت انتظارات، خروجی ها و طرح تربیت دانش آموخته

3.بازطراحی ساختارها و فرایندها

4.تأمین منابع مورد نیاز نظام تربیت

5.حاکمیت یادگیری مادام العمر سازمانی و فردی

6.اندازه گیری و حسابرسی مداوم عملکرد برای کسب اطمینان از کیفیت فرایندها و محصول

 

مدیرکل نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی با عنوان این که دانشگاه یک زندگی و تبلور حیات آکادمیک است بیان داشت: دانشگاه در پی تولید معنا ،اندیشه، نقد و روشنگری بوده و سرشت ساختی و کارکردی آن تحقیق، تعلیم، تحلیل و تبیین امور مربوط به جامعه است؛ عملکرد دانشگاه معطوف به آگاهی بوده و وظیفه اش جستجوی حقیقت علمی و وفاداری به آن است.

دکتر ابراهیمی در پایان همچنین در مورد ضرورت ایجاد نقطه اتکایی برای همسازی و همنوایی حوزه‌های تخصصی مختلف دانشگاه در راستای توفیق آن، طراحی و اجرای چارچوب یا ساختار کاری برای تحقق مطلوبیت‌های غایی دانشگاه و طراحی و اجرای نظام تضمین کیفیت هدف‌ها، جهت‌گیری و تلاش‌های دانشگاه به ارائه مطالبی پرداخت.